wtorek, 18 listopada 2014

Bambi...

Cześć !

Czy to prawdziwy jelonek?

dzisiaj podczas spacerku zobaczyłam piękną podusie no i nie mogłam się oprzeć... to właśnie bambi się rozgościł na sofie, więc teraz jedna sofa należy do bambi a druga do Nussi :)



Podaję przepis na drożdżóweczki (przepraszam, że wcześniej nie podałam, ale nie wiedziałam, że ktoś może chcieć), cieszę się że Was zainteresowały drożdżóweczki i życzę smacznego!!!

Ciasto:
290g mąki pszennej
125 ml mleka
10 g świeżych drożdży
1 jajko
80 g cukru
łyżeczka soli
65 g masła

Kruszonka:

100g mąki pszennej
50 g cukru
50 g masła

Budyń gotowany z torebki

Najpierw trzeba przygotować rozczyn z mleka, drożdży, łyżki cukru i dwóch łyżek mąki. Zostawić do wyrośnięcia na 15min.  Następnie wbić jajo, dodać miękkie masło, cukier, sól i mąkę, wyrabiać ciasto. Wyrabiać ciasto, aby było miękkie i nie przyklejało się do rąk. Znów pozostawić do wyrośnięcia.
Potem podzielić ciasto na 9-10 równych części, uformować kulki i zrobić dziurki na budyń. Dodać budyń, posypać kruszonką i do pieca. Ja piekę na oko w temp. 180 st. najpierw, potem troszkę zmniejszam. Czas około 30 min, ale najlepiej obserwować.
Z łakomstwa robię z podwójnej porcji:D

Miłego dnia!


12 komentarzy:

  1. ale jaja jak żywa ta sareneczka:-)
    buziaki

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczna ta sarenka! :-) Zapraszam też do mnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajna sarenka,jak żywa:))

    OdpowiedzUsuń
  4. No bomba,myslalam,ze zywa,powaznie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuje za komentarze. Powiem Wam że jak patrze na tą sarenkę z daleka to faktycznie wygląda jak żywa, mam wrażenie że to Nuska tam siedzi, a potem patrzę ...a Nuska stoi koło mnie :/ hihi

    OdpowiedzUsuń
  6. Bomba! Ten piesek tez wygląda jak poduszeczka :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Miło, że podałaś przepis. Wypróbuję ;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Bambi naprawdę może zmylić! Świetny jest :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny :)